WAT DOE IK

Methode

Tijdens behandelingen maak ik gebruik van meerdere methoden. Touch of Matrix, Kinesiologie (spiertesten), principes uit Access Counciousness, Access Bars, Guasha, EFT, SRT, Reiki, Energetisch management, White time healing en meer.

Alles wordt in beweging gezet waardoor oude programma's (als bij een computer) worden opgeschoond. Je krijgt een flinke reset, waardoor je oude ballast makkelijk kan loslaten en je beter in je vel zit.

Bewustzijn

In de sessies maak ik je bewust van je (beperkende) gewoonten- en overtuigingen, blokkades, angsten en andere emoties. Je wordt je bewust hoeveel er nog meer mogelijk is in je leven.

Ik besteed veel aandacht aan bewustzijn, omdat dat de eerste stap is om te veranderen. Wanneer je bewust bent, kan je keuzes maken en vanuit de vrijheid van keuze kan je jouw leven leiden zoals JIJ dat wilt!

Gezonde voeding

Ons lichaam haalt alle bouwstenen uit de voeding die we eten. Veel bewerkte voedingsmiddelen vullen wel, maar voeden niet, het zijn stressoren voor ons lichaam.

Vanuit mijn brede voedingskennis en -ervaring kan ik je ondersteunen gezondere voedingskeuzes te maken, waardoor je je beter voelt en gezonder bent. Een gezond gewicht volgt dan bijna als vanzelf. En natuurlijk help ik je om gezond te bewegen!

Touch of Matrix in het kort
voeding je medicijn

Stress te lijf

Wie of wat triggert jou?

Boosheid, frustratie, haat, verdriet, jaloezie, zijn allemaal uitingen van stress. Ons lichaam en geest worden vaak getriggerd door iets wat er in onze omgeving gebeurt. Direct komen er gedachtes en voelen we een of meerdere emoties opkomen. Eén enkel voorval kan je hele dag beheersen, of zelfs je hele week of nog erger, een deel van je leven. Wanneer we blijven malen over een gebeurtenis, triggeren we onbewust ons lichaam, dat allerhande stofjes aanmaakt om te reageren op die gedachte. Je gaat je rot voelen en voor je het weet blijft dit gevoel hangen en wordt dit je 'zijnstoestand'. Wanneer zich iets soortgelijks voordoet, zit je direct weer in dezelfde stress-stand.

Stress-knop aan, zet je hem ook weer uit?

De meeste dieren gaan anders met stress om dan wij mensen. Wanneer er een gevaarlijke situatie optreedt gaan zij vluchten of vechten. Ze overleven het, of niet. Ze komen op adem en gaan verder waar ze gebleven waren. Zij laten de stress afvloeien en kunnen niet met hun bewustzijn naar het verleden of naar de toekomst. Wij mensen zetten vaak onbewust de stressknop aan met onze gedachten naar het verleden, heden of toekomst. En wanneer de stressknop maar aan blijft, raken we langzaam uitgeput, we worden snel(ler) geïrriteerd, we gaan slechter slapen, onze immuniteit gaat naar beneden, we voelen ons minder fit, eten minder gezond, we worden dikker of dunner, krijgen mentale en/of fysieke klachten en worden na verloop van tijd (chronisch) ziek.

Leren anders om te gaan met stress

Maar gelukkig kan het ook anders. Tijdens sessies krijg je methoden aangereikt, anders om te gaan met stress. Via een soort van herprogrammering van je brein en bewustwording, kan je bewust andere keuzes maken, waardoor je de stressknop ook uit kan zetten. In plaats van boosheid, verdriet en frustratie, zal je meer positiviteit ervaren, als rust, liefde en vrede. Je lichaam kan weer beter herstellen, je voelt je fitter en vrolijker. Je bent weer makkelijker in staat keuzes te maken die goed voor je zijn.

Wanneer je je bewust bent, heb je de keuze anders te reageren op bepaalde gebeurtenissen. Wanneer je jezelf hier in gaat trainen wordt dit na verloop van tijd je nieuwe (zelf gekozen) 'zijnstoestand', en bepaal jij en niet je omgeving, hoe jij je voelt. Deze vaardigheden komen je overal van pas, thuis, op je werk en bijvoorbeeld tijdens sport. Wil jij dit ook? Maak dan snel een afspraak.

Met welk soort klachten komen mensen?

Natuurlijk komen mensen met stressklachten (maar eigenlijk is bijna iedere klacht een stressklacht). Mensen die moeite hebben met keuzes maken, zich onzeker voelen, of altijd een vorm van onrust / stress bij zich hebben. Sporters die op spannende momenten blokkeren of die kampen met blessures. Kinderen/scholieren met (faal)angst of (examen)stress voor school of voor hun rij-examen. Ook mensen die niet verder komen in het reguliere circuit, waarbij gezegd wordt "leer er maar mee leven". Van mensen met ernstige rugklachten tot migraine, van watervrees tot faalangst, van dyslexie tot slecht slapen, van ADD tot tinnitus. Mensen die meer zelf richting willen geven aan hun leven. Maar ook mensen die kampen met overgewicht en daar verandering in aan willen brengen.

Hoe ziet een behandeling er ongeveer uit?

Dat hangt van veel factoren af. Met welk soort klacht kom je, ben je gevoelig of minder gevoelig, sta je open voor de behandeling of zet je onbewust de hakken in het zand? Wanneer ik met de Touch of Matrix methode werk komen de meeste mensen in beweging zodra ik vragen ga stellen, meestal is dit staand en soms liggend of zittend. Tijdens een Access Bar behandeling lig je ontspannen op een behandeltafel en kan je bepaalde sensaties hebben, maar ook dat verschilt erg per persoon. En soms voeren we een gesprek aan de 'keukentafel' en biggelen je tranen over je wangen. Alles is mogelijk en alles is oké, laat het maar gewoon gebeuren, ieder z'n eigen proces, op z'n eigen tempo.

Wat voor soort reactie kan ik verwachten na een behandeling?

Sommige mensen gaan weg met een 'verlicht' gevoel alsof er veel ballast van hun schouders is afgevallen, anderen zijn vermoeid en gaan het liefst op de bank liggen. Veel mensen ervaren meer rust en helderheid. Sommige klachten versterken zich even in de periode erna, maar dit is zeker niet de regel, probeer het toe te laten en probeer je verzet los te laten. Richt je vooral op de verandering en niet op hoe het was voor de tijd. Wij zijn teveel gewend vast te houden aan oude gewoonten, laat ze maar lekker los, daar kwam je voor, toch?

Advies: doe het na een behandeling even wat rustig aan en drink vooral voldoende water om je lichaam te helpen afvalstoffen af te voeren. Voldoende water drinken is eigenlijk het advies voor de rest van je leven.

Kan ik niet beter naar een psycholoog gaan met een (heftige) stressklacht?

De keuze en verantwoordelijkheid is aan jou. Ik ben geen arts/psycholoog en een behandeling is niet geschikt of bedoeld als vervanging van acute medische interventie. Bij mij hoef je geen lange praatsessies te verwachten, je lichaam doet het werk en jij bent je beste therapeut. Ik ben de tussenpersoon. Tijdens een sessie word je op verschillende niveaus 'gereset', zowel op fysiek-, mentaal-, emotioneel-, als spiritueel niveau. Trouwens, vragen stellen doe ik ook. Vaak gaan regulier en alternatief heel goed samen en versterken ze elkaar.

Wat kan ik nu doen om mijn stress te verlagen?

Een paar algemene tips zijn:

  • ga rustiger ademhalen, maak je uitademing langer dan je inademing en pauzeer even
  • ga lekker naar buiten en maak dagelijks een flinke wandeling (liefst in de natuur)
  • leef je even lekker uit tijdens een pittige workout (max 20 minuten, enkele malen per week, is al voldoende)
  • breng minder tijd door achter je schermen, zet ze uit, zéker een uur voordat je gaat slapen
  • ga op een vaste tijd naar bed en zorg dat je gemiddeld 8 uur slaapt
  • drink voldoende water (1,5 tot 2 liter per dag), beperk koffie en alcohol
  • eet gevarieerd en liefst (biologisch) onbewerkt, vooral veel, héél veel groente en weinig suiker
  • denk positief en glimlach regelmatig naar/om jezelf
  • doe dingen die je leuk vindt

Bewustzijn is de eerste stap naar verandering